Hubnutí


Hubntí, zdravé snídaně, sportstrava,
Možná si říkáte: "Nerozumím tomu, proč moje váha nenápadně, ale stále přibývá, zatímco jím buď stejně nebo dokonce méně jídla??". Lidský organismus je geniální továrna na přežití. S přibývajícími léty snižuje tělo spotřebu energie a tak přibíráme kila, aniž bychom začali jíst víc. První, co většina lidí při nadváze zvolí, je míň jíst, což vede k nedostatku živin a nadměrnému ukládání energie (tuků) ze stravy.
Ale žádná drastická omezení ani diety nejsou řešení!
Pokud z jakéhokoliv důvodu začnete omezovat přísun živin, byť třeba jediné, tělo se začne bránit a naopak má tendenci si dělat větší zásoby. A tak, po krátkodobém úbytku váhy, začíná opět váha přibývat ještě rychleji. Navíc, aby tělo šetřilo energií, zpomalí metabolismus a vy pozorujete větší únavu. Celková kondice a zdraví se ještě víc zhorší.
Pokud jste za posledních 5 - 10 let nabrali 5, 10..20kg, znamená to, pokud nic nezměníte, že za dalších 5-10 let budete mít 10, 20..40kg nadváhy a s tím pochopitelně spoustu zdravotních problémů plynoucích z nadváhy.

Správně složená snídaně odpovídající zásadám zdravé výživy je nezbytná pro dodání potřebné energie a psychickou pohodu.
Nedávno bylo prokázáno silné spojení mezi nesprávnou snídaní a mnoha zdravotními problémy. Pravděpodobně víte, že naše tělo sestává ze 100 biliónů buněk, které ke své každodenní činnosti potřebují 114 různých živin.
Přesto ranní stravovací zvyklosti lidí v České republice jsou velmi neuspokojivé. Někteří nesnídají vůbec, jiní si ihned po probuzení dopřávají zcela nevhodná jídla.
Důležité je dodržovat již od rána pitný režim, abychom do večera zvládli alespoň 2,5-3 litry tekutin. Ranní káva ani silný černý čaj se ovšem nepočítají.
Samotná snídaně by nám měla dodat 20-25 % denní energie. Člověk bez snídaně má tendenci se přejídat nebo pojídat průběžně během dne různé nezdravé "mlsy". Roste riziko obezity a výživových nedostatků, nehledě na psychické následky.
Snídaně = zdravý krok do nového dne
Snídaně by měla být prvním jídlem nového dne a dodat potřebnou startovací energii. Realita je však často jiná. Snídani často vůbec nestihneme, nebo se odbudeme pečivem namazaným "něčím" a zhltnutým za pochodu.
Snídaně je nejdůležitější jídlo dne - startuje tělo po osmi hodinách spánku, takže když ji vynecháme, brzy přijde únava.
Pravidelná snídaně = součást boje proti obezitě
Ranní jídlo působí jako jakýsi startér metabolismu. Ti, kdo ráno pravidelně snídají, se stravují během celého dne rozumněji a nemají takovou tendenci konzumovat prázdné kalorie, tedy jíst potraviny, které obsahují převážně rychlé sacharidy, ale nikoli vitaminy a minerály. Naopak ti, kdo nesnídají vůbec, mají potom tendenci spořádat přes den více tučných jídel a mívají také nutkání stále něco jíst i mezi jídly.

Je několik zásad, které je potřeba při sportu mít na paměti s ohledem na správnou výživu.
1. Před sportovním výkonem nebo cvičením - příprava

Hydratace organismu
Zásoba energie a potřebných minerálů, proteinu a antioxidantů
Poslední jídlo by mělo být nejméně 2 hodiny před začátkem

2. Při sportovním výkonu nebo cvičení - zvýšení výkonu

Hlavně hydratace - nejlépe isotonický nápoj

3. Po sportovním výkonu nebo cvičení - regenerace
sport, strava, ovoce

Doplnění energie
Výživa svalů
Hydratace (doplnění tekutin)
Urychlení regeneračních procesů v organismu


Pokud máte zájem třeba o 1 program, kontaktjte mne a Emailu:
potrosek@seznam.cz

Děkuji.

26.06.2011 23:56:00 | stálý odkaz

Komentáře

0 komentářů:

přidat komentář
<< na úvod

Profil

Jméno: Hana Růžková
 poslat vzkaz autorovi

Aktuální články

Plněné papriky
Vepřová pečeně s petrž...
Masové šišky s překvap...
Rychlá jahodová charlo...
Vtípek!
Roláda s kokosovou náp...
Nugátové řezy s rozink...
Piškotová roláda
Podlistníky
Jablečný dort
Putin
Vtipy

Rubriky

Všechny rubriky
Něco o mně
Maso- drůbež-kuře
Maso-drůbež- kachna
Maso-drůbež-krůta
Maso vepřové
Maso-drůbež-husa
Maso-hovězí
Mleté maso
Maso-telecí
Maso- zvěřina
Maso-králík
Maso-skopové, jehněčí
Uzeniny, uzené maso
Těstoviny
Vnitřnosti
Guláše II.
Guláše
Pivní specialitky
Polévky
Zabijačkové pochoutky
Sýrové recepty
Vaječné dobrůtky
Zelenina-cuketa
Zelenina-papriky
Zelenina-rajčata
Zelenina-špenát
Zelenina-brambory
Zelenina-květák, brokolice
Zelenina-salát, chřest, ostatní
Zelenina-zelí
Zelenina-kedlubny
Ryby
Vánoční pečení
Sladkosti
Sladkosti-puding
Světové kuchyně
Letní grilování
Sladkosti: Rolády
České dobroty
Velikonoce
Bábovky
Sladkosti-Řezy
Nepečené dobrůtky
Marinády
Ovocné saláty
Topinkové ňamky
Houby
Saláty
Zavařené dobroty
Slané dobrůtky
Utopenci
Mořské plody
Pomazánky
Dobré rady
Vtipy
Dobré rady II
Nápoje
Citáty a moudra
Poezie
Pohádky a básničky
Dějiny
O Plzni
Vtipné glosy a články
Vaše křestní jméno
Pravdivý horoskop
Horoskopy
Indiánský horoskop
Písničky, co mám ráda-Nedvědi
Písničky, co mám ráda-Lokálka
Písničky, co mám ráda-Karel Kryl
Písničky, co mám ráda-Petr Novák
Písničky, co mám ráda-Divokej Bill
Písničky, co mám ráda-Rangers
Písničky, co mám ráda-Nezmaři
Písničky, co mám ráda-Kamelot
Písničky, co mám ráda-Mý slzy neuvidíš
Písničky, co mám ráda-Kabát
Písničky, co mám ráda - Strašlivá podívaná
Něco z mé tvorby

Archiv


Fotoalbum


RSS

počítadlo.abz.cz

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se